problem ze skórą - grudki czarne strupki / ropne zapalenie skóry

niestety mamy problem, po zlocie zaczeły się robic Bolkowi (pod pyskiem )grudki czarne, grudka odpada razem z sierscią , miejsce jest czerwone i moim zdaniem zaropiałe, bagno> wszystkie ugryzienia pozlotowe pieknie sie wysuszyły i zostały jeszcze tylko strupki. pod pyskiem na szyi nie był pogryziony, Może krtóryś z piesków tez zachorował?u nas zaczęło sie w pn od grudek
Mam problem i potrzebuje waszej pomocy, do weta , dobrego , jestem w stanie pojechac dopiero w pn (gdybym mogła pojechalam nawet dzis), moge isc do miejscowego konowała, ale wolałabym cokolwiek wiedzieć. Spryskiwałam mu do tej pory Clorexdermem i smarowałam maścia z antybiotykiem (dexadent - wiem ze stomatologiczna , ale mam pod reka i jest super na wiele rzeczy) jedna rana przyschła ale druga masakra...
«1

Comments

  • u nas odpukać jak zawsze po każdym wcześniejszym zlocie baloul zdrowy :)
    ale poradziłabym tobie wykąpanie Bolka w HEXODERMIE a przynajmniej jego brodę co dzień przez np 5-7 dni.
    dopiero wówczas poszłąbym do weta, gdyby on nie zadziałał.
  • u nas narazie też nic, ja cokolwiek się paprze, smaruje rivanolem, super zasusza i goi .
  • o rivanolu zapomniałam wogole,ze isnieje, o hexadermie myslam,skonczyl sie nam
    jedno i drugie kupie
    dzieki dziewczyny
  • Dili też się drapie! Ale żeby było ciekawiej nie ma żadnych zaczerwień, ranek, wyprysków ani np. pcheł...Przejrzałam go dokładnie i nic, a jak tylko znikne mu z pola widzenia od razu zaczyna się czochrać :-?
  • Dilomaniacy -
    może to bardziej nerwowe zachowanie? albo z nudów to drapanie? a nie ma on alergii?
    gdzieś na forum był temat dot. drapania się psa z nerwów
  • u nas to moze byc po prostu zbieg okoliczności ze zaczęło sie to wszystko po zlocie, wolałam sie upewnić czy inne bulwy czegos nie złapały. na razie nic zrobie bo siedze w pracy i martwie sie czy bardziej nie rozdrapał tych ran
  • BamaBa said: Dilomaniacy -

    może to bardziej nerwowe zachowanie? albo z nudów to drapanie? a nie ma on alergii?

    gdzieś na forum był temat dot. drapania się psa z nerwów
    Poobserwujemy go i zobaczymy. Dzięki za rady :)
  • Nigdy nie zaszkodzi pieska wykąpać jak coś się dzieje ze skórą.Mój weterynarz powiedział że jakby cokolwiek zaczeło się dziać skórnego to należy pieska odrazu wykąpać bo większośc alergenów utrzymuje się na skórze lub sierści. Ja Baltka po przyjeździe odrazu wykąpałam profilaktycznie i z musu bo był cały szary;)
  • edited September 2012
    niestety, ropne zapalenie skóry, antybiotyk steryd..., poprawa jest natychmiastowa
    ale Bolek beczał u lekarza jak Balou Bamaby, a domu mi sie zsiusiał...to chyba ze stresu
  • edited September 2012
    neoni to wiem przez co przechodzicie :( ja miałam to samo z Bostusie w lipcu po ugryzieniu przez innego psa. Tyle że u nas ropne zapalenie skóry inaczej się objawiło co jest tutaj przeze mnie opisane: http://buldog-angielski.org.pl/discussion/626/rany-skaleczenie-stany-ropne#Item_17 u nas bardzo pomoła maść (antybiotyk ze sterydem) o nazwie Bedicort G dwa razy dziennie i oczywiście zawsze przed smarowaniem wymycie manusanem. Nam się bardzo paprało więc najlepszym rozwiązaniem było zgolenie sierści z głowy. Naprawdę pomogło i już jest super :) U nas były zasrzyki przez pare dni - antybiotyk. Zresztą przeczytaj w temacie który ci podałam, bo rozpisuje się w nieodpowiednim wątku ;) za co góry przepraszam :">
  • dzieki, własnie czytałam ten watek bo jakos pozno, ale w koncu, mnie oswieciło, ze własnie ty mials z Bostusiem cos podobnego, tylko ze ja musze do pn wierzyc ze ten konował krowi swiadomy jest tego co podaje, masci mi dał- straszyl mnie tylko ze zmieni antybiotyk ale w razie braku poprawy to ja w pn lece do olsztyna
  • wysłałam pw
  • edited September 2012
    U Zuzki niczego nowego nie stwierdziłem :) ale ona głównie przewalała się po wyrkach.
  • coś podobnego widziałem u Mike.Najpierw zauważyłem czarne strupy po ugryzieniach, ale tego nie ruszam bo mam nadzieję że samo odpadnie ;) a dokładnie w okolicy fafołków tam gdzie zawsze smaruje sudo- kremem pojawiły się małe czarne grudki, które zwyczajnie przemyłem wodą wysuszyłem chusteczkami i znowu nasmarowałem sudo-kremem i na razie chyba jest ok :-?
  • U Bouliego na szczęście nie widać żadnych zmian.
  • Mam nadzieje Dawid że nic u was się nie wypaprze, u nas od grudek się zaczelo, a pod grudka czerwone i mokro. Ogolilam mu te miejsca, wyglada jak szachownica,
  • neoni said: a domu mi sie zsiusiał...to chyba ze stresu
    Po podaniu sterydów psy dużo więcej i dużo częściej sikają. Uzupełniają to pijąc znacznie więcej wody.
    Musisz pilnować, żeby miał wystarczającą ilość wody i znacznie częściej z nim wychodzić na siku.

  • Nie wiedzialam o tym, ale to tak zaraz po podaniu? Jak weszlam do weta też popuscil , pozniej po wyjsciu z gabinetu normalnie się wysusial , dzięki p. Ewo,
  • U weta i po wizycie może być ze stresu, oczywiście. Mnie też o tym sikaniu wet nie powiedział, sama sobie przypomniałam, bo kiedyś brałam sterydy. Na kolejnej wizycie potwierdził, że to normalne.
    Życzę zdrówka! Niech się szybciutko wszystko ładnie zagoi! :* :)
  • U nas też jest coś podobnego:(. Około tygodnia po zlocie zauważyłam mały "placuszek" pod faflem, wyglądało to jak malutkie, czarne strupeczki bliziutko siebie, przy odpadaniu widać było mocno zaróżowioną skórę ale nic się z tego nie sączyło. Wczoraj zauważyłam, że ten "placek" ze strupkami się powiększył :-(( . Ale jest to suche i pod srtupkami też. Chciałabym uniknąć sterydów i antybiotyków, spróbuję kąpieli w Hexodermie i rivanol. Co jeszcze radzicie? Oczywiście jak się pogorszy to pędzę z Alex do weta.
  • moim zdaniem to zupełnie cos innego niz u nas, taki placek suchy mielismy, ale przy okazji alergii rok temu.
  • Neoni i co wtedy robiliście?
  • madzia nie zaszkodzi przemywać / wykąpać alex w hexodermie!
    u nas zawsze działało!
  • Hexoderm albo Malaseb (też świetny!). Zdrówka dla Alex!
  • hexoderm albo malaseb, zmiana karmy bo alergia na kurczaka, ale my jeszcze oprocz plamek mielismy czerwony ryjek, dosłownie.
    po kilku tygodniach ryjek zmienił kolor , plam ki zarastaja do tej pory na grzbiecie
    napeno kapiel w hexadermie nie zaszkodzi :)
  • i zdróweczka dziewczynki :)
  • Dziękuję wszystkim za rady i za miłe słowa dla Alex :*
  • No i już po problemie skórnym :) . Okazało się, że ten placek ze strupkami to ja sama zafundowałam Alex X_X . Przez dwa dni wyczesywałam jej sierść, bo sypie się niemiłosiernie, no i ona nastawiała bardzo szyjkę do czesania więc ją tam "czochrałam" szczotką -z włosem i pod włos- co sprawiało jej wielką przyjemność ;;) . No i musiałam jej uszkodzić mieszki włosowe :-ss . Psikałam kilka razy dziennie octeniseptem i na szczęście wszystko szybciutko zeszło i już nie ma śladu :-D . Ale byłam zła na siebie, że mojego Skarba tak załatwiłam ~X(
  • super dobra wiadomość :) hehehe oj mamuśka mamuśka haha :-"
Sign In or Register to comment.

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!